مزایای مگنت پالسی جرثقیل

در مقاله لیفتینگ مگنت پالسی جرثقیل به معرفی مگنت های پالسی جرثقیل و کاربرد آن ها پرداختیم. در این مقاله به بررسی ویژگی های مگنت پالسی که آن را به انتخاب اول صنعتگران فولاد تبدیل کرده است،  می پردازیم. با ما همراه باشید.

منشا بسیاری از مشکلات مگنت های برقی یا الکتریکال وجود دائم جریان برق است. حذف جریان برق مداوم در مگنت های پالسی موجب ایجاد برتری های زیر در این نوع مگنت شده است:

  • توان باربرداری ثابت

بر خلاف مگنت های برقی در مگنت پالسی، جریان الکتریکی به صورت لحظه ای اعمال شده و خبری از تلفات حرارتی نیست. لذا توان باربرداری آن در حین عملیات و با گذشت زمان ثابت است.

  • ایمنی بالا و عدم نیاز به سیستم پشتیبان

در صورت برق قطع تغییری در حالت مگنتاسیون یا دمگنتاسیون مگنت پالسی ایجاد نمی شود و می تواند بار جذب شده را همچنان نگه دارد لذا کاملاً ایمن هستند و نیازی به باتری پشتیبان های گران قیمت و پرهزینه ندارند.

  • صرفه جویی چشمگیر در مصرف برق

مگنت های پالسی جریان الکتریکی را تنها در زمان های شارژ و دشارژ  و در حد چند ثانیه مصرف می کنند و در مقایسه با مگنت های الکتریکال موجود، بیش از 90 درصد صرفه جویی انرژی دارند.

  • کاهش هزینه های تعمیراتی

با حذف تلفات حرارتی بر روی سیم پیچ در مگنت های پالسی، در مقایسه با الکترومگنت های موجود، هزینه تعمیرات کاهش می یابد.

  •  حذف مغناطش باقی مانده در سیستم

به دلیل تکنولوژی مورد استفاده در فرایند مگنتاسیون و دمگنتاسیون، در زمان دمگنتاسیون شار مغناطیسی کاملا در خلاف جهت مگنتاسیون گردش می کند تا به صفر می رسد. در نتیجه مغناطش باقی مانده در بار به حداقل مقدار خود می رسد.

برای اشنایی با انواع دیگر لیفتینگ های مغناطیسی به لینک های زیر مراجعه کنید:

انواع لیفتینگ مگنت های جرثقیل 

لیفتینگ مگنت دستی

لیفتینگ الکترومگنت (برقی) جرثقیل

الکتروپرمننت مگنت (مگنت پالسی) چیست؟